אלוורה רפואית: 8 יתרונות בריאותיים שחובה להכיר!

אלוורה רפואית - יתרונות האלוורה
אלוורה רפואית: 8 יתרונות בריאותיים שחובה להכיר!

אלוורה רפואית – קיימים מעל ל 200 סוגי צמחים של אלוורה, אך רק  אלו ברבדנסיס Aloe barbadensis, זאת האלוורה הרפואית המדוברת.

"כל פעם שיש לי איזה פצע או עקיצה, אני הולך לגינה וחותך חלק מצמח האלוורה…"

מצחיק שמדובר בפעולה כמעט אוטומטית למי שיש עציץ בגינה. היום כבר כולם יודעים כמה הצמח הזה מעולה בריפוי פצעים, עקיצות וכוויות באופן מהיר במיוחד, אך יש עוד מגוון תחומים שבהם הפלא של צמח האלוורה מתרחש.

אלפי שנים שבעולם משתמשים באלוורה אם זה לצרכי יופי (מוזכרות קליאופטרה ונפרטיטי מלכות מצריים) או לצרכי ריפוי (מספרים שאלכסנדר הגדול כבש את האי סוקוטרה מכיוון שהיה עמוס באלוורה, כדי לטפל בפצועי הקרבות).

Aloe barbadensis אלוורה רפואית
Aloe barbadensis אלוורה רפואית

אז הנה 8 יתרונות בריאותיים של הצמח שחייבים להכיר:

  1. שפע של בריאות בצמח אחד

    האלוורה ידועה בעלים הירוקים העבים, המחודדים והבשרניים. בתוך כל עלה נמצא הג'ל האיכותי שמכיל שפע של ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו ונוגדי חמצון.
    ויטמין C לדוגמה הוא ויטמין חיוני ביותר עם המון יתרונות מהפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם ועד לשיפור תפקוד מערכת החיסונית ולכן כאשר צורכים אלוורה בשתייה, נותנים לגוף שפע של מרכיבים בריאים.

  2. נוגד חמצון ואנטיבקטריאלי

    ג'ל אלוורה מכיל נוגדי חמצון רבי עוצמה השייכים למשפחה גדולה של חומרים המכונים פוליפנולים. הפוליפנולים, יחד עם מספר תרכובות אחרות באלוורה, עוזרים לעכב צמיחה של חיידקים מסוימים העלולים לגרום לזיהומים בבני אדם.

    הצריכה של פוליפנולים נמצאה כמגנה מפני מחלות כרוניות וירידה ביכולות הקוגנטיביות.
    אלוורה ידועה בתכונות האנטיבקטריאליות, האנטי-ויראליות והמחטאות שלה ועוזרת להלחם בדלקות, בריפוי פצעים ובטיפול בבעיות עור.

  3. אלוורה רפואית מאיץ ריפוי פצעים

    לאלוורה יש היסטוריה ארוכה של שימוש לטיפול בפצעים וכוויות.
    במחקרים ניסיוניים נמצא שאלוורה יכולה להפחית את זמן הריפוי של כוויות בכ- 9 ימים בהשוואה לתרופות קונבנציונליות. זה גם עוזר כמובן במניעת אדמומיות, גירוד וזיהומים.

  4. מפחית את רובד השיניים

    עם העלייה בשכיחותן של מחלות חניכיים והתפתחות עמידות לאנטיביוטיקה, הצורך העולמי במתן טיפול אלטרנטיביים וחיפוש אחרי מוצרים בטוחים, יעילים וחסכוניים, האלוורה נותן מענה לריפוי ומניעת מחלות אוראליות.

    במחקר שבוצע עם 345 נבדקים שחולקו ל 3 קבוצות: קבוצת משתמשי אלוורה, קבוצת כלורהקסידין וקבוצת פלצבו, נמצא שהאלוורה יעילה בהפחתה משמעותית של דימום חניכיים והפחתת הפלאק לפחות כמו הכלורהקסידין. נוסף לכך, המשתמשים באלוורה לא הראו תופעות לוואי כפי שניצפו בחלק ממשתמשי הכלורהקסידין.

  5. אלוורה רפואית עוזר בטיפול בכיבים בפה

    מחקרים מראים שטיפול באלוורה יכול להאיץ את הטיפול בכיבים בפה, הנוצרים בדרך כלל מתחת לשפה ובמחקר נוסף נמצא שג'ל האלוורה לא רק האיץ את הריפוי של כיבים בפה, אלא גם הפחית את הכאב הכרוך בהם.

  6. אלוורה רפואית משפר את מראה העור

    ישנן עדויות כי ג'ל אלוורה יכול להאט את הזדקנות העור. במחקר שנערך בשנת 2009 על מקור של 30 נשים מעל גיל 45, נטילת ג'ל אלוורה דרך הפה הגדילה את ייצור הקולגן ושיפרה את גמישות העור לאורך 90 יום. אלוורה יכולה לעזור לעור לשמור על לחות ולשפר את שלמות העור ומראה הבוהק הטבעי.

  7. דרמטיטיס סבוריאה

    מחלת עור הגורמת לפריחה אדומה-ורדרדה וקשקשים צהובים-לבנים קרומים על פני העור, העלולים להיות נפוחים ושומניים ומתפתחת לעיתים קרובות על הפנים והקרקפת.
    מחקרים מצאו ששימוש באלוורה הראו ירידה משמעותית בגרד באזורים המושפעים מהמחלה ועזרו בשיפור מראה העור והשיער. דרמטיטיס סבוריאה בויקיפדיה

  8. אלוורה מחזק ומטפח את השיער

    באלוורה יש הרבה מרכיבים פעילים ומינרלים שיכולים לעזור לחיזוק השיער: חומצות שומן, חומצות אמינו והוא עשיר בויטמינים A, B12, C ו- E. אלה ממלאים חלק בזקיקי השיער הבריאים. בנוסף, באלוורה יש אנזימים המפרקים שומנים וכך מסלקים את השיער מכל שמן נוסף (חלב).

הגוף הוא מכונה נפלאה ובדרך כלל הוא גם יודע לדאוג לעצמו, ולפעמים הוא צריך "עזרה מבחוץ".

צרכנים רבים שמכירים ואוהבים את האלוורה ממשיכים להשתמש בו ולהעזר למגוון תחומים ומפיצים את הבשורה הטבעית.

שהטבע מחזק ומחבק, הגוף בדרך כלל מקשיב.

כניסה לחנות מוצרי אלוורה

 

ניווט מהיר